dinsdag 11 mei 2010

Concept

Mijn afstudeer project gaat over surrealisme. Ik heb voor deze kunststroming gekozen omdat het me erg aanspreekt en heel uitdagend is. Beelden verzinnen die niet kunnen.
Dat is een uitdaging voor mij om te bedenken. Mensen beelden laten zien waar ze zelf misschien niet op zouden komen.

In mijn foto’s laat ik dingen bijvoorbeeld dingen zweven, met de foto’s kan je mooi iets laten bevriezen. En toch een heel vervreemdend beeld maken. Het idee dat je meekijkt in een gebeurtenis waar iets aan de hand is, je kijkt met mij mee over mijn schouder naar mijn verbeelding van voorwerpen, mensen en momenten. Mensen in werkpak die willen communiceren terwijl ze dat niet kunnen, vrouwen die alleen naar spiegels en reflectie kijken en hun onzekerheid laten zien. Mensen die naar een andere omgeving maar toch in het zelfde wereldje terecht komen.

Mijn inspiratie haal ik ook uit mijn fantasie van doodnormale voorwerpen zoals stoelen en deuren. En ik heb ook een link naar hout gemaakt in mijn werk. In mijn foto’s zitten; bomen, stoelen, deuren, kastje en bijvoorbeeld een omlijsting van een spiegel. Overal zit wel een element van hout in.

Echt een moraal zit er niet in mijn werk het is mijn manier van kijken naar mijn eigen belevenis.

Geen opmerkingen: