dinsdag 11 mei 2010

Plank van aanpak

Plan van aanpak.
Plaats:De foto is gemaakt in Nieuwerkerk, kennissen van mij hebben daar een boerderij met schuur. En die schuur heeft een verdieping met een mooi kozijn erin. Die wou ik gebruiken voor de foto. Om nog iets extra’s aan de foto mee te geven. En bovendien heb ik daar de ruimte en materialen tot mijn beschikking.

Modellen:
Zijn broers van elkaar en hun ouders wonen daar op de boerderij. Ik had voor afgaand van de fotosessie een aantal telefoontjes gepleegd of de modellen tijd hadden en eventueel wisten of ik de accessoires kon gebruiken die daar aanwezig waren.
Ze hadden dus allebei tijd op: 02-10-2010. We hebben om 2 uur afgesproken.
De tijd die we nodig hadden voor de shoot was in totaal iets van 1 uur. Want het vroor daar namelijk en had alles al in de voorbereiding klaar gezet samen met 1 van de modellen omdat ik nog met mijn hand in het gips rond liep.

Ik heb nodig: Bowens set, om het deel van de schuur goed te belichten.
Multiblitz set, om de modellen extra te belichten.
Camerastatief, vanwege de beeldbewerking. Omdat de foto’s in elkaar overlopen.
Haspel voor de nodige stroom.

Attributen:Kleed
Kastje
Telefoon
Tape
En het belangrijkste de matras.
Dit allemaal kon ik daar terplekke lenen.

Modellen:
Kregen van mij de opdracht om een pak mee te nemen met wit overhemd eronder.
En instructies over de foto.

Instructies:
Modellen kregen de opdracht om te “zweven”. Ik maak eerste opname met kast en kleed zonder de modellen. Daarna een matras neerleggen zodat de modellen daar op neer kunnen komen. Later zorg ik er voor dat de matrassen uit de foto geshopt worden.
De modellen springen omstebeurt zodat er in totaal uit 3 foto’s gewerkt gaat worden.

Foto’s:
1e achtergrond foto is zonder modellen
2e foto is met rechter model
3e foto is met linker model

Geen opmerkingen: